Prilikom označivanja, osiguranja dostupnosti na tržištu i reklamiranja kozmetičkih proizvoda nije dopušteno koristiti tekst, imena, robne žigove, slike i simbolične ili druge oznake kojima se tim proizvodima pripisuju obilježja ili funkcije koje oni nemaju.
Zabranjeno je reklamirati kozmetičke proizvode na način koji bi potrošače mogao dovesti u zabludu glede njegovog stvarnog sastava, svojstava i namjene. Isto tako, zabranjeno je pripisivanje i reklamiranje ljekovitog svojstva.
Na razini Europske unije postoji popis zajedničkih kriterija za opravdanje tvrdnji koje se koriste na kozmetičkim proizvodima, a čiji je glavni cilj osigurati visoku razinu zaštite krajnjih korisnika, posebno lažnih tvrdnji koje se nalaze na kozmetičkim proizvodima.
Zajednički kriteriji za opravdanje tvrdnji objavljeni su u Službenom listu EU kao
Uredba Komisije (EU) br. 655/2013 оd 10. srpnja 2013. o utvrđivanju zajedničkih kriterija za opravdanje tvrdnji koje se koriste u vezi s kozmetičkim proizvodima. Isto tako, objavljene su i
Smjernice Komisije za primjenu Uredbe br. 655/2013.
Tvrdnje na kozmetičkim proizvodima služe za informiranje krajnjih korisnika o obilježjima i kvaliteti proizvoda. One su ključne za razlikovanje proizvoda te pridonose i potiču inovativnost i konkurentnost. Važno je osigurati da su informacije priopćene tim tvrdnjama korisne, razumljive i pouzdane i da omogućuju pravilan odabir kozmetičkog proizvoda koji najbolje odgovara potrebi i očekivanjima korisnika.
Kako bi se pomoglo proizvođačima i oglašivačima kozmetičkih proizvoda, Europska udruga proizvođača kozmetike (Cosmetics Europe) izradila je
Smjernice o odgovornom oglašavanju i marketinškoj komunikaciji kozmetičkih proizvoda. Smjernice su dostupne na engleskom jeziku.