Danas je održana konferencija za medije na kojoj je v.d.ravnatelja HZZO-a dr. Fedor Dorčić u prisutstvu pomoćnice ministra zdravlja, dr. Ružice Palić Kramarić, predstavio Portal za pacijente i Mobilni portal za pacijente.
U rujnu će uz eKarton u probni rad na nacionalnoj razini biti pušten i Portal za pacijente koji je namijenjen svim građanima. Bit će dostupan putem sustava e-Građani i moći će mu pristupiti svaki autorizirani korisnik. Za pacijente ovaj portal predstavlja svojevrsni prozor u njihov osobni eKarton. Na jednostavan način portal će obuhvatiti medicinske i administrativne podatke u digitalnom obliku.
U prvoj fazi će građani kroz Portal za pacijente moći vidjeti svoje propisane i izdane lijekove te nalaze i otpusna pisma iz bolnica i ustanova specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite (SKZZ). Putem portala za pacijente građani će moći samostalno dodatno upravljati pravima pristupa, a k tome će vidjeti i detalje o tome tko je i kada pristupao pojedinim dijelovima njihovog eKartona.
Portal će pacijentima omogućiti aktivniju ulogu u interakciji sa zdravstvenim sustavom, a djelomično će rasteretiti i liječnike jer će im omogućiti učinkovitije upravljanje administrativnim dijelom posla.
Svi podaci dostupni kroz portal zapravo su objedinjeni i strukturirani osobni zdravstveni podaci o pacijentu, koji su putem različitih aplikacija poput eRecepta ili eUputnice već prikupljeni i pohranjeni u postojeći Centralni informacijski zdravstveni sustav – CEZIH. Svi podaci nalaze se na sigurnom i višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni.
Sigurnost jamči niz najsuvremenijih zaštitnih mjera, uključujući kriptirani promet podataka, primjenu Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava te pametne identifikacijske kartice za ovlaštene zdravstvene djelatnike. K tome, osjetljivi podaci neće biti prikazani u e-Kartonu. Naime, e-Karton će prikazivati kronične i akutne dijagnoze, ali će podaci povezani s potencijalno stigmatizirajućim bolestima biti skriveni.
Mobilni portal za pacijente
Istovremeno s Portalom za pacijente, kojem se pristupa kroz sustav e-Građani, u probni rad bit će pušten i mobilni portal dostupan s posebne web adrese. Na početku će mobilni portal za pacijente biti dostupan skupini od oko milijun i pol građana. Mobilni portal omogućit će komunikaciju pacijenata s liječnicima i putem mobilnog telefona, kroz samostalnu mobilnu aplikaciju, primjerice, naručivanje u ordinacije obiteljske medicine, slanje zamolbe za obnovu kronične terapije, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke uobičajene administrativne dokumente, npr. doznake.
Po obradi zamolbe ili nakon dodjele termina pacijent će, opet kroz mobilni portal, automatski primiti odgovarajuću povratnu informaciju. U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 tima dentalne medicine.
Mobilni portal je siguran komunikacijski kanal, a pritom je ta ista komunikacija automatski evidentirana u kartonu pacijenta. Liječnik će temeljem profesionalne procjene odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.
Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot projekta u trajanju od više mjeseci, te je pokazao izvrsne rezultate. Ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazuju da je 98% korisnika bilo zadovoljno novim mogućnostima. Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg će potpisati izjavu i po davanju suglasnosti dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal.
Mobilni portal iskorak je na višu razinu komunikacije između liječnika i pacijenta, primjerice, pacijenti će se moći naručiti kod svojeg liječnika bez zvanja telefonom i čekanja slobodne linije, što će olakšati rad liječnicima i uštedjeti vrijeme pacijentima.
Stranica