Na konferenciji za medije predstavljene aktivnosti Stožera za osiguranje koncerta na Hipodromu

  • Slika /2025_Slike/DSC_3701.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Na osiguranju koncerta bit će angažirano 6523 policajaca, 4993 redara, 70 vatrogasaca te hitne službe na 26 pozicija, uz bolničke krevete na Velesajmu i Bundeku

U Ravnateljstvu policije danas je održana konferencija za medije na kojoj su zamjenik glavnog ravnatelja policije i voditelj Stožera za provedbu mjera osiguranja Damir Barić, članica Stožera državna tajnica Ministarstva zdravstva dr. Marija Bubaš i voditelj Informativnog centra Hrvatskog autokluba Hrvoje Pećnik prezentirali što je sve za sada pripremljeno.

Pred hrvatskom policijom je najzahtjevnije osiguranje javnog okupljanja koje smo ikad imali u Republici Hrvatskoj“, istaknuo je voditelj Stožera Barić, naglasivši pritom da se zahtjevnost događanja manifestira prije svega kroz ukupan broj osoba koje će se nalaziti na jednom prostoru.

Imali smo relativno kratko vrijeme za ovako zahtjevnu zadaću, svega tri mjeseca. Ovo osiguranje za nas je od posebne odgovornosti i važnosti. Odlukom potpredsjednika Vlade i ministra unutarnjih poslova Davora Božinovića ustrojio se operativni stožer MUP-a sa zadaćom osiguranja koncerta koji ima 26 ustrojstvenih jedinica i ukupno će imati 14 370 djelatnika", rekao je zamjenik glavnog ravnatelja policije i voditelj Stožera Damir Barić

Dodao je kako većina članova Stožera ima i svoj podstožer u kojem je zadužen i po jedan komunikator te da će u osiguranje biti uključeni svi rodovi policije - 6523 policijskih službenika u četiri dana.

"Ispomoć nam dolazi iz 12 kontinentalnih policijskih uprava. Nijedna policijska uprava nije zakinuta zbog toga", naglasio je. 

Kako je naveo, za koncert je kupljeno oko 450.000 ulaznica - iz Hrvatske oko 350.000. Na Hipodromu će biti otvoreno oko 520 ulaza te angažirano 4993 redara. 

Na Bundeku će biti i spasioci, ronioci i policijska plovila, dok će se heliodromi nalaziti na području Velesajma i Savskog nasipa za jedan ili dva medicinska helikoptera te četiri policijska.

Svi elaborati koje su organizatori bili dužni dostaviti su zaključeni pozitivno, dodao je. 

Barić je istaknuo kako su preko HAK-a turistima poslali poruku da će prometovanje biti otežano i predložili alternativne pravce. Kao jedan od ozbiljnijih izazova koji se očekuju naveo je komunikaciju, posebno mobilnom telefonijom. 

"Bez neometane komunikacije nemamo ni uspješnog rukovođenja, zato smo pripremili pet različitih sustava komunikacije. Za očekivati je da će posjetitelji imati određenih poteškoća, sugeriram da se suzdrže od snimanja i slanja poruka kako dodatno ne bi ugrozili i opteretili sustav. Ne trebaju zvati 112, pomoć je za njih pripremljena tamo da ne opterećujemo sustav nepotrebno", rekao je. 

Podsjetio je i na aplikaciju organizatora s konkretnim uputama i preporukama. 

Što se tiče stanja u prometu istaknuo je: "Mi ćemo maksimalne kapacitete svih policijskih uprava staviti na autoceste, cilj nam je da promet bude što fluidniji i sa što manje čekanja. U punoj će funkciji biti sve naplatne kućice na autocesti, djelatnici će dijeliti kartice, a dijelit će se i bočice vode".

U najavi je i 18 000 putnika koji u subotu dolaze avio prijevozom te će prioritetni pravac kretanja s aerodroma i do aerodroma biti preko Domovinskog mosta.

Voditelj Stožera Barić podsjetio je i na tri faze zatvaranja cesta u Zagrebu. Tri kvarta oko Hipodroma će od petka navečer biti zatvorena za vozila, a druge dvije faze zatvaranja ostalih ulica će se odvijati prema procjeni Stožera. 

Civilna zaštita je u punom profilu angažirana, oni će opremiti Centar za hitne medicinske intervencije na Velesajmu s 400 kreveta i na Bundeku će biti oko 50 kreveta, dodao je Barić istaknuvši kako će biti angažirano i 70 profesionalnih vatrogasaca koji će biti točkasto raspoređeni na prostoru koncerta i oko njega te 26 fiksnih pozicija hitne medicinske službe.

Sedamnaest vozila bit će unutar prostora koncerta, 10 u okolici i 10 u gradu, a 12 bolnica bit će u posebnom režimu rada.   

"Spremni smo na ovu zadaću, apsolutna sigurnost ne postoji nigdje, ali mi ćemo poduzeti sve da ova zadaća bude odrađena bez ikakvih problema", naglasio je. 

Hrana i piće neće se smjeti unositi, osim vode u neograničenim količinama, a torbe i ruksaci u kojima se vizualno ne može vidjeti sadržaj neće se moći unijeti u prostor koncerta, naglasio je voditelj Stožera. 

Za osobe s invaliditetom koje se jave organizatorima bit će organiziran poseban prostor pored VIP zone 'jug' te prijevoz.

U paviljonu 25 na Velesajmu bit će i improvizirana policijska postaja za prijavu izgubljenih, pokradenih stvari ili u slučaju bilo kakvih problema.
 
Državna tajnica Ministarstva zdravstva Marija Bubaš poručila je da očekuju partnerski odnos i suradnju od posjetitelja i građana, pri čemu je istaknula pripravnost i prevenciju kao ključne faktore.

Provedena je analiza rizika pri čemu su ukalkulirani faktori poput temperature zraka, dobne strukture posjetitelja, zdravstvenog statusa, kategorije događaja, broja okupljenih, vrste aktivnosti te je prema dobivenim rezultatima određen broj potrebnih aktivnih djelatnika te djelatnika koje treba podići u stanje pripravnosti. Građani Zagreba neće biti zakinuti za medicinsku skrb. „Zdravstveni sustav je spreman“, poručila je.

Svi koji putuju na dan koncerta moraju sa sobom imati dovoljnu količinu vode, posebno ako je riječ o djeci i starijim osobama. Posjetitelji koji znaju da imaju određene zdravstvene teškoće prema tome se moraju adekvatno postaviti jer je upravo ta prevencija ključna i o njoj će ovisiti učinkovitost medicinskih intervencija, pogotovo na Hipodromu.

Osobe koje dolaze na koncert, a koje imaju određene zdravstvene poteškoće, savjetovala je da obavezno uzmu svoju terapiju, da imaju zadovoljavajuću količinu lijekova kod sebe pri ulasku, kao i popis lijekova koje uzimaju te kontakt broj osobe u slučaju potrebe bolničkog zbrinjavanja, kao i osobnu ispravu.

Snage HMP bit će točkasto raspoređene te je podignuta pripravnost u bolnicama grada Zagreba i županijama koje su u blizini, a koje imaju na svojim područjima bolničke ustanove koje su značajne za pružanje zdravstvene skrbi - odnosno, u onim bolnicama koje se nalaze na prometnicama koje su ključne i za turiste i za ljude koji putuju na koncert u Zagreb.

Posjetitelji koncerta ne trebaju zvati broj 112 - taj broj trebali bi koristiti građani i posjetitelji RH koji se ne nalaze na koncertu. Na samom koncertu potrebno je potražiti djelatnike Hitne medicinske službe, Crvenog križa ili Civilne zaštite koji će pomoći.

Naime, Hipodrom je organiziran u strukturi koja se naziva „riblja kost“, a koja ujedno omogućava i prometnu povezanost sa Centrom za hitne medicinske intervencije gdje će se pružati ona razina skrbi koja se može pružiti u tim uvjetima, a samu trijažu će provoditi djelatnici Hitne medicinske službe koji će odmah procijeniti radi li se o potrebi da se osobu bolnički zbrinjava ili je zbrinjavanje dovoljno na razini same lokacije.

Djelatnici HMP, Crvenog križa i Civilne zaštite bit će raspoređeni na razdaljini od dvadesetak metara unutar jedne formacije riblje kosti te je u slučaju potrebe uputa kontaktirati navedene djelatnike u dijelu u kojem se posjetitelji nalaze, poručila je državna tajnica Bubaš.
 
Voditelj Informativnog centra HAK-a Hrvoje Pećnik podsjetio je na prošlogodišnji koncert Ed Sheerana, također na Hipodromu, a na kojem je bilo oko 75.000 posjetitelja. Uspoređujući oko 450.000 prodanih ulaznica za Thompsonov koncert, Pećnik je naglasio koliko je zapravo ovo prometni izazov, ali da se HAK na vrijeme uključio u tu organizaciju. 

Naglasio je da se HAK uključio u organizaciju na poziv Ministarstva unutarnjih poslova iz dva razloga, naime riječ je o prvom srpanjskom vikendu kada se svakako očekuje pojačan priljev turista, a drugi je koncert na Hipodromu.

Za sam dan koncerta HAK je osigurao 20-ak vozila pomoći na cesti koja će intervenirati u slučaju potrebe, kroz noć na nedjelju osigurano je 12-ak vozila, što je četiri puta više nego u nekim normalnim danima. Vozila će biti postavljena na strateškim pozicijama u gradu.

Što se tiče informiranja o stanju u prometu, HAK je prije dva tjedna počeo informirati građane kako bi osvijestili da se očekuje izvanredna prometna situacija te kako bi na vrijeme mogli planirati svoja putovanja.

HAK je izdao i priopćenja oko prometne regulacije i očekivanog stanja u prometu koja su upućena i inozemnim autoklubovima - Bosne i Hercegovine, Srbije, Slovenije, Mađarske, Austrije, Njemačke, Češke i Poljske.

Sve informacije i upute građanima, turistima i posjetiteljima nalaze se na službenim stranicama Hrvatskog autokluba, dok su danas objavljene i informacije o obilazno-izlaznim cestovnim pravcima i javnom gradskom prometu u Zagrebu 5. i 6. srpnja 2025.

Prema prikupljenim podacima iz aplikacije, očekuje se da će oko 150.000 ljudi različitim prijevoznim sredstvima doći na sam dan koncerta.

MPT Koncert - Mediji.pdf
 
 
Izvor: HINA/MUP
 

Pisane vijesti